Isnin, 25 Mac 2013

aku suka hero & film tamil.. so?? (versi mea al-zaid)

assalammualaikum & salam sejahtera..
 
vanakkam... (sila lembutkan lidah2 anda)



okeh, sebelum ni aku ada post entry ni dlm blog lama dulu.. 
dan entry yg ini lebih kurang sama dan ada sket2 yg aku tambah..
so, mari baca lg sekali bersama diriku yg fanatik x hengat pada filem2 tamil ini..
ini kali entry manyak serious woooo~

okeh, sebelum aku teruskan.. utk tahun 2013 ni..
ada satu cter hebat aku nak share... serious hebat ni..
kenapa hebat? tidak pula habat..?? hohoho~
hebat la, kalo aku sendiri da tengok sampai lebih dr 10 kali..!
 
actually, aku dan suami serta anas amni sgt gembira tonton film ini..
 
al-kisahnya, on channel astro1, pastu tba2 ada film tamil baru..
title dia "ALEX PANDIAN"..
gempak tu, title ala2 mat salleh u... apa lagi, setelah dpersetujui, aku pun beli la dgn harga rm15, dapat tgk 48 jam tanpa henti.. ya, 48 jam tanpa henti.. berbaloi baloi dgn 15 hengget aku.. itu pun cukup bulan baru aku bayo..
 
serius, kawan2... kalo cter bab dunia.. mmg korang x rugi menontonnya..
(bab akhirat tu, paham2 sdri la ye).. istigfar.. istigfar sebentar~
 
alex pandian.. salah satu filem yg brilliant yg pernah aku tonton..
ye, sepanjang 27 tahun aku hidup.. dasyat...!
actor da la hensem, actress mmg cun habis.. pelawak, x yah cter...
 
skill? action??? huh, itu, lagi la x payah cter..
aku bagi gred AAAAAAAAAAA, amik ko..!
pendek cter la... aku suka.. husben aku suka.. anak aku pun suka.. tamat~

tengok... penuh dgn api.. kalo da api besar..
maksudnya action dia memang besarrr..!!

mana nak jumpa si alex pandian ni.. pistol kiri kanan, tp berkain pelekat~ mmg stylo habes..!


aku ada rahsia yg nak dkongsi dgn anda2..
kenapa aku begitu suka dan sangat memahami cerita2 tamil sekaligus menjadi kegilaan kpd ini semua..

satu masa dulu2.. mmg kami berdua suka sangat dok lepak cinema... 
maka dgn itu, penuhlah tiket2 wayang yg aku bwat koleksi gitew~ 

dalam2 byk tiket wayang, ada sepasang tket yg aku teramatla sayang..
sayang? kenapa? mengapa? adakah apa2 d sebaliknya? (rasa ingin tahu??)

film KUSELAN..
filem ni aku dan husben nonton d panggung wayang tau~
sila kagum dgn kami.. dis is oosem!



ok, film 'KUSELAN' d atas adalh film tamil yg pertama aku dan hasben nonton d cinema.. mmg kami teringin sangat nak tgk si rajnikanth ni.. ahh, kagum la~

jadi, kenapa tiket film kuselan ini menjadi tiket feveret aku?
biar ku bongkarkan rahsianya... tadaa...............:

>> dis is d 1st movie yg hanya kami berdua sahaja berbangsa melayu..
panggung penuh dengan bangsa india.. (fanatik sivagi deyy..!)
>> lebih dr 3 couple india, memuji kami.. very d supporting film tamil.. (ammmakk~)
>> actually, tgh duk layan tiba2... sarikata tdak ditontonkan.. (yenna dey?)

dan moment yg paling menyentuh hatiku yg gemok ini, bila.........
>> aku dengar bunyi sob..sob.. tepi telinga.. ohmakkau..! husbenku MENANGIS..! ye, beliau menitiskan air mata jantan.. ye, aku x tipu.. ye, mmg dasyat penangan filem ni.. dalam dok x bper nak paham pun boleh meruntunkan jiwa lelaki maskulin~ ahaks2.... (abi yed, sila jgn malu2 or deny k.. dis is true..)

so, sekaligus mengangkat darjat tiket film tersebut utk dijadikan tiket film feveret~

sekarang, mmg aku dan hasben da x pergi masuk cinema da.. sebab bnyk la alasan yg teguh utk menidakkan kami kembali menonton d sana..

jadik, duk je kat umah, on je la astro.. feveret channel d hari mggu dan malam hari tertentu sudah semestinya channel 201 dan 202 lah.. kah..kah..kah... (cer tuko chanel tu)

anda2 jgn main2 ya, anas malik suka nonton film tamil tau.. dia lg mcm faham je, siap gelak2 lg.. (aku pelik gak kekadang tu).. tp ini bukan satu keraguan sebab masa preggy kat beliau, mmg kami berdua dok nonton film tamil sampai ke pagi buta.. kawan2, pkul 2 pagi, cter yg ditayangkan lebih menarik tau...!


okeh, ada sebab mengapa KAMI SUKA FILEM TAMIL~

>>D SOUND EFFECT BABEH...!
gila best bunyi dia bagik.. mmg clear lah..! dush..! dush..! sound effect mmg menusuk hati lah, mmg feel gitu~


>>LETUP SANA, LETUP SINI.. KABOOM...!!!!!
gila x meletop? kalo x meletoppp, bukan filem tamil namanya.. huahuahua~
(ini xde kena mengena dgn siri meletoppp hos by neelopa n nabel ye).. sungguh bak pipit dan rajawali~
>>AKSI BAK SUPERHERO....!
gila sekali dia bergaduh, bertumbuk mmg dasyatttt... kalah kl gengster ma.. ini atok segala gengster punya action.. da kena pukul kaw2 pun si hero masih bole senyum sinis lg.. siap x bole blah, bila tiba2 ada ala2 aura kuar gitu.. belum masuk kena tumbuk skali, mangsa trus terbang..! kah..kah..kah.. dey, ini mmg hebat!!


>>TERBANG MENERBANG...!
gila la kalo sekali bg dushhh (penumbuk) !!! mangsa terus terbang bak gagak kena lastik.. hahaha~ power kan.. power kan.. amik ko, rasakan penumbuk terbang aku.. dushhh!!! dushhh!!!


>>STRAIGHT TO D POINT~
okeh ini x gila, beza citer tamil ngn citer bangsa lain adalah, kebanyakan film tamil mmg x meleret.. lagu pun x de la banyak sangat.. aksi tu yang penting.. byk film tamil yg dgarap dgn baik.. mmg aku bagi star star star mall lah..!!

>>LAKONAN YG MMG BERKESAN...!
gila ahhh, kalo part sedeh..mmg sedehh dol.. tangkap jiwa tau.. kalo lawak plak, hambek ko.. sampai nak muntah aku gelak.. kalo ganas, mmg ganas habis tahap.. kiranya mmg power la deyy..!

>>JUJUR & BERANI...
gila kentang btol, aku dpt rasakan bahawa pembikin film tamil ini agak berani dan jujur.. sebab apa? sebab film yg dgarap mostly adalah situasi sebenar yg dilalui.. x caya, tgk betapa beraninya dey'all mmperbodohkan encik p**is dlm film mereka.. segala ketua m**teri pun tercalit sama.. so? bukankah itu keadaan sebenar yg dhadapi mereka? d way diaorg ekspress apa yg diaorg rasa.. mmg jujur sejujurnya~

cer tgk gaya dia.. mmg agak mengecikkn hati cik po**s kan?

>>HERO SEMAKIN KACAK.. ehem..ehem....
gila la, kalo x kacak.. aku pun x nak tengok.. selection hero mengikut jalan cerita x pernah x kena.. mmg matching belaka... penampilan hero2 yg semakin kacak juga antara penarik yg menguatkan lg filem2 mereka.. so, aku pun ada pilihan2 hero.. maksudnya, kalo hero2 ini yg berlakon, mmg akan terus ku tercangak dpn tv kurus ku itu... huhuhuhuhu... (seriously, semakin hari.. hero semakin tampan menampan hati ku ini.. hakhaktuiii~)

 
so.... x percaya betapa sexy dan tampannya mereka? mari kita tengok hero2 saya~

1.. d legend>>>>>>>>>>>>>>
 
dis is d legend "RAJNIKANTH"... okey, pakcik ni mmg x bper kacak.. tp beliau mmg sgt2 berkarisma dalm setiap lakonan beliau.. okeh, antara film yg aku dok tonton berulang kali tanpa rasa jemu...."chandramukhi.. sivagi d boss.. kuselan.. padayyappa"
senang ckp, pakcik ni mmg ada gaya, mutu dan keunggulan lah!


2.. bakal legend>>>>>>>>



nama beliau "AJITH KUMAR".. cter pertama yg aku tonton sekaligus bwat jatuh mata pd beliau adalah "RED"... beliau ada ciri2 nak jadi legend mcm master kat atas tu.. sebab apa? sebab beliau mmg awesome ma... wajah? x payah nak ragu2, mapaley ni mmg kacak.. hahahaha~ kalo anda2 tonton BILLA II, mmg anda2 bole gila sebntar~
 

3.. bole jd legend>>>>>>>>>



so, ini "VIKRAM".. beliau ni kalo belakon, mmg dasyat.. da mcm2 aksi beliau boleh carry dgn hebat.. kalo polish lagi, mmg bole jg legend la... cter yg paling berkesan aku tgk sampai skrg pun duk tgk lg.. hahahaha, x bosan makcik dgn beliau ni.. "KANTASWAMY, RAVANAN".. aku syorkan anda2 tgk "ANNAYAN".. mmg superb, dia belakon mcm2 watak dan sume pun berkesan..! (seriously, aku da tengok lebih dr 5 kali)



4... yang ini boleh jd JUARA MAHARAJA LAWAK MEGA... hahahahahahaha...!!

dia ni, kalo bwat lawak.. memang tahap aku nak bg penyepak...
sakit otak tengok dia punya lawak.. dey, mmg terbaek...!!!

5... yang ini RAJA LAWAK~
si santhanam ni dilihat bakal menggantikan maharaja lawak di atas nampaknya sebab beliau di atas sudah pun semakin tua.. hahaha~ tp, dia ni pun x mudah jgak.. lawak dia mmg gila.. kecoh seyy dia ni.. dalam kekecohan, ada kemerapuan.. so, i loikee!!


okeh, aku nak listkan bersama hero2 pujaan hati ku ini.. sekaligus memberitahu bahawa sekiranya deme2 ni yg jd hero, engkorang sume x payah dok was was samada filem tersebut best atau tdak.. aku bagi jaminan 100%, x kan menyesal punye la!!
makcik santa berani tutup tv tau~

moh kita check>>>

1. karthi si alex pandian

ini karthi.. hero terbaru aku.. hahaha..!! gila hansem kan.. well, aku mmg lemah dgn lelaki yang memang bermuka lelaki ni.. dengan jambang dan berkacamata rayban, owhhh.. mmg standart lelaki idaman ku.. huhu (sebab tu aku fall in love dgn abi yed.. berjanggut berjambang dan berkacamata rayban itu pojaanku)
ini baru bad boy.. bad boy...lala..lala..la.. (utk makluman, ini title bg lagu tema alex pandian)


2. surya si polis yg hebat
 

surya.. ini hero yg telah lama d hati.. gulpp!! seperti biasa, hero itu mestilah tampak seperti lelaki.. ko jangan sekali2 lupa pakai kacamata k.. baru nampak kacak a.k.a handsome bergaya.. dia ni, balik2 dok belakon jd en. polis.. tp, mmg dia je yg bergaya jdik polis.. asal watak polis, mmg seswai utk dia.. berjambang, berkacamata sekali lagi itu memang pojaanku~


3. jambu ala-ala jeyam ravi


dia ni.. jarang berlakon watak ganas mengganas ni.. banyak belakon watak jiwang jiwang gitu.. jiwang2 pun, bila awek kena ganggu, pukul2 samseng menjadik jgak tu... dan ada satu film dia mmg meninggal kesan kat kepala otak aku.. serius wei, dia nye acting ala-ala si joker  a.k.a mendiang heath ledger tu..! film tu, scene kat malaysia tanah tumpah darah ku~ sekali lagi, actor yg hensem itu perlulah berkacamata dan berjambang jambu~ huahuha..!


akhirnya, hajat aku utk kongsikan aktor tamil feveret dapat disudahkan jugak.. huhhhh~

mmg x dnafikan, keunikan filem2 tamil yang ditayangkan mmg superb..! agak2 kalo pening dgn sound2 yg ddengari, mute je tv.. yg penting ada sarikata.. hahahaha...

bukan aktor, aktres cantik dcari..
tapi filem yg berkualiti..
dpt memberi mesej yg baik dan menyentuh hati..
sumenya lengkap dalam filem tamil yg aku tonton ini..


"abi yed ada janji ngan aku...
satu hari nanti dia nak bawak aku berhoneymoon d india.. hohohoho..."

akan ku tunggu hari itu~
fly to india bersama husbenku~


husben jgn jeles..
aku da nan unnai kathalikaraen sama dia (jatuh cinta..)
hahahahahhaa~ (gilak ke apa...?!)

x tgk cter omputeh, x suka dengar lagu omputeh, x speaking omputeh,
x bermaksud aku x best..!

at least aku tau sket2 bahasa tamil, ko hado??
hahahahahahahahaha........... (apo kono eh??)


deyyy.... mari follow saya,

Senru varukiren... na'anri ~



-wassalam-

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
~Namun Jika Nafas Telah Sesak Di Kerongkong..
Disertai Dengan Bunyi Sakaratulmaut Di Dada..
Pada Ketika Itu, Kamu Pasti Meyakini Dengan Sebenarnya..
BAHAWA SELAMA INI KAMU HIDUP DALAM KEADAAN TERPEDAYA~

 

1 ulasan:

  1. Jangan lupa cerita Vikram (Pelakon Anniyan) punya filem baru yang akan keluar pada bulan Sept @ Oct 2014 bertajuk " I " yang diarahkan oleh Shankar, pengarah filem Anniyan, Sivaji The Boss, Endhiran (Robo), Indian, Mudhalvan, Boys dan Jeans. Kebanyakkan filem Shankar berbajet besar dan Music/Lagu oleh pemenang anugerah Oscar AR RAHMAN (Slumdog Millionaire). Surya (Abang Karthi) punya cerita yang best adalah Ghajini, Ayan, Kakha Kakha/Kakka Kakka, Peralagan. Ajith BILLA 1, Kireedham dan Villain. Seorang lagi pelakon yang popular Vijay (Pokiri). Ajrun (Mudhalvan). Filem Rajnikanth Anamalai, Basha, Muthu. Kamal Hassan (Indian, Nayagan/Nayakan). Filem filem lama yg best byk. Contoh : Bombay (Music AR Rahman), Alaipayuthey (Music AR RAHMAN), Anjali dan banyak lagi. Kalau suka semua cerita yang saya listkan kat atas dan nak tahu lagi list2 yg lain, email kepada saya, saya akan berikan senarai lain..

    BalasPadam